pondělí 24. srpna 2015

KAL II aneb pojďme plést spolu!


K podzimu s Vlněnými sestrami patří společné pletení!  Společné pletení - knit along - zkráceně KAL, je na západ od našich hranic běžnou a častou pletařskou aktivitou a my je letos vyhlašujeme podruhé!


Loni jsme pletly šátek amerického designéra Stephena Westa - Metalouse. Letos jsme vybraly šátek "The Lonely Tree Shawl" od americké designérky Sylvie Bo.




Sylvia Bo alias Softsweater nás již dříve zaujala svým "punkovým" a  odlehčeným přístupem a psaly jsme o ní na našem blogu letos v zimě. Její šátek The Lonely Tree Shawl jsme vybraly, protože se jedná o jednoduchou krásnou krajku, která se dá plést v mnoha variantách jak velikosti, tak použitého materiálu. Když nahlédneme do přehledu víc jak 2100 již upletených šátků na Ravelry, zjistíme, že můžeme zvolit tweed, jemné merino nebo střižní vlnu - ať už fingering, sport, DK nebo worsted....Spotřeba je také velmi různá - od 300 m výše....

Návod je nyní k dispozici pouze přes Ravelry.
Jedna z Vlněných sester upletla šátek z 2 klubek příze Rowan Felted Tweed DK na jehlicích 4,5!


Druhá z příze Malabrigo Arroyo Aquas (1,2 klubka)  jehlice 4,5:-)



Pokroky budeme sdílet zde, na setkání 8.9. 2015 v kavárně Atlas a také ve skupině Pleteme s Vlněnými sestrami na Facebooku. S upletenými šátky se vyfotíme na vánočním večírku 12.12.2015 v kavárně Atlas.

Zábava začíná, přidejte se k nám:-)

34 komentářů:

  1. Jdu do něj! Do Brna to mám sice daleko a facebook nevedu, ale s dovolením se připojím.

    OdpovědětVymazat
  2. Ja sa tiež rada pripojím ak môžem takto virtuálne, Taktiež asi nedocestujem do Brna, ..aj ked clovek nikdy nevie a facebook-u neprechovávam náklonnosť.
    Kedy sa začína, či aj hneď ? Fu ani asi nemám doma žiadnu priadzu, ... ten tweed Rowan by som mohla skusit....Gabika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Směle do toho:-) jak vidíte, my už nahodily:-)) těšíme se na Váš šátek!

      Vymazat
    2. Tak Kateřinko, ja som uplietla teda nakoniec dva.... obávam sa, že ani ten druhý mi neostane :-) Som rada, že som sa zapojila aspoň virtuálne, ... žiaľ na spoločné stretnutie je to ďaleko, hádam sa niekedy pošťastí. Gabika

      Vymazat
  3. KRÁSNÝ ŠÁTEK ! MŮŽETE, MILÉ VLNĚNÉ SESTRY, PORADIT SPOTŘEBU "ROWAN FELTED TWEED DK" ? DĚKUJI.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám zakoupená 3 klubka, ale bude to šátek větších rozměrů, na Ravelry jsou i šátky ze dvou klubek a návod je variabilní...např. zde http://www.ravelry.com/projects/Minimiso/the-lonely-tree-shawl Zdravím Kateřina

      Vymazat
    2. DĚKUJI VÁM ZA INFO, POMOHLO MI !

      Vymazat
  4. Ahoj, tak já se i letos připojím pouze virtálně. Metalouse byl úžasný a nosila jsem ho celou zimu. Letos jsem si říkala, že budu potřebovat nový šátek. Tento přišel jak na zavolanou.
    Takže teď jen ze syslírny vybrat vlnu - mám tam Timmy od SDS tak asi půjdu do ní, snad to z ní půjde. Ještě doplést dva projekty a pak budu plést šátek.
    Krásný zbytek prázdnin
    Tereza

    OdpovědětVymazat
  5. a já furt nevím... šátek nepotřebuju, na nákup nových klubek bylo uvaleno embargo a ze zásob jsem zatím nevyštrachala nic vhodného.
    ALE! 12.12.2015 se rozhodně přijedu podívat. "S" nebo "bez"

    OdpovědětVymazat
  6. Jupí, vytisknu si ho a asi to zkusím. Líbí se mi! Teď jsem sundala z jehlic "boneyard shawl" pletený z lacu. Papa Mia

    OdpovědětVymazat
  7. Taky se přidám! Vybraly jste krásný vzor, já jsem zvolila Malabrigo lace lavanda, už se na pletení moc těším! A taky na setkání s vámi, 8.9. mi to asi nevyjde, ale vánoční večírek by snad vyjít mohl.
    Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těšíme se na další verzi šátku:-) a na setkání o Vánocích! Ať se dobře plete:-)

      Vymazat
  8. Tak nevím. Měla jsem upletenou i skoro celou část B, ale jak píše Štěpánka na facebooku, nelíbilo se mi, jak se krajka u krajů "pitvoří". Všechno jsem vypárala, sedla ke čtverečkovanému papíru a kreslila a pletla a párala, až jsem došla k žádanému výsledku, kdy jsou lístečky u krajů i středové části stejné velikosti i tvaru jako po celé ploše. Doufám, že nevadí, že jsem si dovolila vzor lehce upravit. Na první pohled to vidět není, ale při bližším ohledání je vzor úhlednější. Nemusím stále sledovat rozkres, vše se pravidelně opakuje. A taky záleží na mně, jak velký šátek budu mít, kdy ho ukončím.
    Je "dovoleno" se dopouštět takových úprav nebo bychom se měli držet originálního návodu?
    Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že se meze nekladou, autorka je natolik "free", že určitě nebude mít námitek, nehledě na to, že náš KAL určitě nesleduje:-)) takže se těšíme na fotky:-) !

      Vymazat
  9. Chtěla jsem se virtuálně připojit, ale bohužel se nemůžu dostat na rozkres.....A Metalouse jsem dělala dokonce dvakrát ....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozkres je ke stáhnutí na Ravelry.com - viz odkaz v textu, ale pokud Vám to nejde stáhnout, pošlete nám emial na info@vlnenesestry.cz a my Vám originální návod s rozkresem pošleme:-). VS

      Vymazat
  10. Sakryš sestry, vy mi dáváte... mám tu napředenou takovou divočinku, jsou toho 3 klubka, asi do toho půjdu s vámi. Do Brna se asi nedostanu, tak pošlu foto od nás z Brníčka :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máme radost, spousta pletařek se přidává virtuálně, tak se těšíme na divočinu:-)

      Vymazat
  11. Jsem tu pozdě, ale přece, je možné se ještě přidat? Při vyhlašování jsem byla v porodnici. Krásný den.
    Bohunka:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě, je to pletení na celý podzim. Přejeme hezké dny s miminkem a pletením:-)

      Vymazat
  12. Tak se mi hrozně zalíbil, že už mám kus upletený. Na zkoušku z příze z domácích zásob, zatím se nemůžžu rozhodnout, kterou přízi pořídit. Díky za organizaci.

    OdpovědětVymazat
  13. krásne, ničo podobné som raz aj ja vytvorila :)

    OdpovědětVymazat
  14. ....tak jsem našla zbytek ovčí vlny ještě z doby, kdy jsme chovali ovečky:-) a včera večer se pustila do pletení šátku - návod je fajn a zatím práce rychle přibývá, ale ke konci to už půjde pomaleji. Hezký víkend. Zuzana

    OdpovědětVymazat
  15. ha. potrebuju satek pro tetu (elegantni dama 70+), tohle bude asi on:)))

    OdpovědětVymazat
  16. Nepripojím sa, lebo sa priznám nepletiem rada, (ide to veľmi pomaly, radšej tvorím veci čo idú rýchlejším tempom) ale nejak som sa dostala na tento blog a musím pochváliť tá šatka je veľmi pekná a držím palce nech sa každému podarí a tak trošičku závidím to stretko. Pripadá mi to, ako dakedy pradávno sa stretávali ženy a dievčatá a spolu vyšívali, priadli atd......

    OdpovědětVymazat
  17. Dobrý večer, mohla bych mít jednu otázku na vysvetlení. Považuju se za zdatnou pletařku, ikdyž v poslední dobe toho moc nepletu ale když jsem našla tento blog a i tento šátek rozhodla jsem se, že je to celkem dobrý dárek někomu na Vánoce, ale zaboha nemúžu zjistiť jak mám na konci udelat ty pikotky. V náodu jen píšete dve oka nahodi 6 zavřít - dalo by se to trochu víc rozepsat pro blbce ? :-)) Děkuje Šárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý večer, doporučovala bych Vám dát si na Yutube do vyhledávače "knitting pocit bind off" a vyjede Vám několik videí:-)

      Vymazat